Sprzęt, Bazy danych, Licencje, Aplikacje
... tym wszystkim trzeba zarządzać
... z tego trzeba się Szkolić !
Infrastruktura IT, rozumiana jako całość rozwiązań sprzętowo-programowych, stanowi dziś fundament wspomagający pracę, procesy decyzyjne, produktywność - wspiera funkcjonowanie firm i instytucji. Można stwierdzić, iż infrastruktura IT jest elementem o znaczeniu krytycznym dla przedsiębiorstw, których celem jest co najmniej utrzymanie pozycji rynkowej, a każde z nich aspiruje przecież do podwyższenia prezentowanego poziomu konkurencyjności.
DELL KACE
Urządzenia do zarządzania Dell KACE™ spełniają potrzeby związane z zarządzaniem w każdej organizacji – od pierwszej instalacji, poprzez regularną administrację do wycofania systemu z użycia. Urządzenia KACE zaprojektowano z myślą o zaoszczędzeniu czasu użytkownika oraz pieniędzy organizacji. Ich całkowity koszt posiadania jest bardzo niski, a instalacja trwa zwykle jeden dzień.
Wyzwanie
Specjaliści zajmujący się zarządzeniem systemami w małych i dużych organizacjach muszą osiągać lepsze efekty przy niższym nakładzie środków. Inwentaryzacja sprzętu i oprogramowania, instalacja poprawek i nowych programów czy wdrażanie systemów operacyjnych to kilka przykładów zadań, które wykonują każdego dnia. Potrzebują oni innowacyjnych rozwiązań, które umożliwiają łatwe i skuteczne radzenie sobie z tymi wyzwaniami.
Opcje
Rozwiązania bazujące na oprogramowaniu są z reguły przeznaczone dla największych korporacji. Wymagane oprogramowanie, sprzęt, usługi wdrożeniowe, obsługa czy szkolenie mogą być zbyt drogie i skomplikowane. Rozwiązania punktowe z reguły nie są zintegrowane i brakuje im podstawowych funkcji. Teraz mamy alternatywę.
Rozwiązanie
Urządzenia KACE serii K zapewniają małym i dużym organizacjom możliwość kompleksowego i całościowego wdrażania i zarządzania systemami za pośrednictwem przystępnych i prostych w obsłudze urządzeń.
Atuty KACE
Wszelkiego typu organizacje wykorzystują z powodzeniem urządzenia serii K w sektorach takich jak: edukacja, lokalne i centralne jednostki samorządowe, służba zdrowia, usługi finansowe, produkcja, prawo i w wielu innych.
- Wdrożenie w ciągu zaledwie jednego dnia
- Szkolenie internetowe w ciągu kilku godzin
- Aktualizacja w ciągu kilku minut
- Niski całkowity koszt posiadania
- Brak wstępnych wymogów w zakresie sprzętu i oprogramowania
- Nie ma konieczności płacenia ze specjalistyczną obsługę
- Praktycznie brak konieczności administracji
- Intuicyjny interfejs internetowy
Specjaliści zajmujący się administracją systemów mogą zaoszczędzić czas, natomiast ich organizacje oszczędzają pieniądze dzięki zastosowaniu rozwiązań sprzętowych do zarządzania systemami. Wszechstronne, łatwe w użyciu i przystępne urządzenia KACE serii K spełniają potrzeby małych i dużych organizacji wspomagając administrację od momentu instalacji komputera, poprzez zarządzanie, aż do wycofania z eksploatacji. Urządzenia KACE są dostępne jako urządzenia fizyczne oraz wirtualne.
Podobnie jak w zeszłym roku przeprowadziliśmy instalację aplikacji na 160 nowych maszynach oraz wykonaliśmy aktualizację obrazów systemu. Dzięki urządzeniu wdrożeniowemu Dell KACE zrealizowaliśmy to w formie automatycznej instalacji, a cały projekt został ukończony w ciągu dwóch dni.Mr. Lee Ellis, Network Manager, St. Hilda's High School
ADESCO jest specjalistą od systemów zarządzania systemami.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z możliwościami systemu Dell KACE. Prezentacja może być przeprowadzona w siedzibie naszej firmy, jak i na miejscu u Państwa. Zapraszamy do kontaktu.
Symantec Altiris
Rodzina oprogramowania Altiris jest uniwersalnym zbiorem rozwiązań, możliwym do dostosowania dla każdego przedsiębiorstwa lub instytucji pragnących inwestując, docelowo zmniejszyć uciążliwość i co najważniejsze koszty funkcjonowania złożonych systemów IT. Uproszczona implementacja i administracja, zintegrowane zarządzanie, w połączeniu z automatyzacją procesów, pozwala zwiększyć wydajność kadry IT, w efekcie całego przedsiębiorstwa - minimalizując jednocześnie wydatki na szkolenia.
Zarządzanie elementami systemu odbywa się za pomocą Symantec Management Platform, która jest podstawową platformą do działania dla wszystkich rozwiązań z rodziny Altiris (a także innych produktów Symantec). Ma możliwość zintegrowania w sobie szerokiej gamy komponentów - od oprogramowania zapewniającego bezpieczeństwo stacjom roboczym i serwerom, przez zarządzanie strukturą IT, do produktów zapewniających ciągłość funkcjonowania firmy, np. w przypadku awarii (Backup Exec System Recovery). Pozwala administratorom definiować polisy automatyzujące zadania, zamiast jak do tej pory jedynie je wykonywać.
Platforma Symantec Management Platform zawiera w sobie następujące komponenty, stanowiące podstawę dla produktów Altiris:
- Configuration Management Database (CMDB)
- Notification Server
- Symantec Management Console
- Altiris Agent for Windows, and for UNIX, Linux, and Mac
- Network Discovery
- Software Management Framework
- Reports
- Workflow Solution
- IT Analytics
Rodzina produktów Altiris obejmuje między innymi:
1. Altiris™ Client Management Suite
Pakiet Altiris™ Client Management Suite automatyzuje czasochłonne, powtarzalne zadania, co ogranicza niezbędne nakłady i koszty związane z wdrażaniem i zabezpieczaniem systemów klientów oraz zarządzaniem nimi i rozwiązywaniem problemów. Dzięki temu dział informatyczny może uzyskać pełną kontrolę nad środowiskiem komputerowym. Pakiet Client Management Suite należy do nowej generacji rozwiązań do zarządzania systemami i ułatwia dostosowanie środowiska informatycznego do celów organizacyjnych dzięki prostym, samoobsługowym narzędziom dla administratorów oraz niestandardowym interfejsom dla osób podejmujących decyzje. Pakiet Client Management Suite zapewnia pełny wgląd w systemy klienckie firmy, dzięki czemu można monitorować zasoby oraz ich umiejscowienie i stan. Elastyczne narzędzia do tworzenia raportów nie tylko ułatwiają określanie problemów, ale także pozwalają podejmować natychmiastowe działania naprawcze na podstawie danych z raportów.
Najważniejsze funkcje i korzyści:
- Kompleksowe wykrywanie i inwentaryzacja systemów klienckich
- Zaawansowane funkcje tworzenia i instalowania obrazów
- Inteligentne zarządzanie oprogramowaniem i poprawkami
- Zintegrowane, kompleksowe rozwiązanie
- Całkowita automatyzacja procesów
- Elastyczna pomoc zdalna
2. Altiris™ Server Management Suite
Pakiet Server Management Suite zapewnia administratorom niezbędne rozwiązanie do zarządzania serwerami fizycznymi i wirtualnymi. Pakiet został opracowany z myślą o uproszczeniu całego cyklu eksploatacji serwerów i oferuje rozwiązania do wykrywania, konfigurowania i monitorowania serwerów oraz zarządzania nimi za pośrednictwem centralnej konsoli. Skraca to czas przerw w świadczeniu usług i wydłuża pracę bez przestojów.
Główne cechy:
- Zarządzanie serwerem
- Wykrywanie i inwentaryzacja
- Konfigurowanie serwerów, fizycznych, wirtualnych, rozwiązań typu blade
- Zarządzanie oprogramowaniem i poprawkami
- Monitorowanie i ostrzeganie
- Całkowita automatyzacja procesów
3. Altiris® Asset Management Suite™
Pakiet Altiris® Asset Management Suite™ wspomaga zaawansowaną inwentaryzację, śledzenie i zarządzanie informacjami o fizycznych, finansowych i innych, umownych zasobach w aspekcie infrastruktury IT. Pozwala zbudować pełny obraz powiązań i mechanizmów użycia zasobów IT, na każdym etapie ich funkcjonowania w przedsiębiorstwie – od zakupu i instalacji, po ich utylizację. Ułatwia identyfikację potencjalnych oszczędności (sprzęt, licencje), wypełnić wymagania audytowe, a także określić kierunek decyzji biznesowych.
Kluczowe korzyści:
- Wprowadzenie SLA, zmniejszenie operacyjnych kosztów zarządzania i zwiększenie jakości usług
- Wyeliminowanie problemów z dystrybucją oprogramowania i systemów operacyjnych komputerów
- Obniżenie kosztów wsparcia technicznego dla sprzętu i oprogramowania
- Automatyczna aktualizacja informacji o dostępnych zasobach IT i dokładne określenie odpowiedzialności za powierzone zasoby
- Poprawienie jakość informacji w CMDB i obniżenie ryzyka związanego ze zmianami w infrastrukturze
- Wzrost wskaźnika ROI dla inwestycji w infrastrukturę IT oraz możliwość precyzyjnego określania budżetu
- Konsolidacja umów serwisowych oraz maintenance’u na oprogramowanie
- Poprawa efektywności wykorzystania dostępnych zasobów poprzez automatyzację zadań administracyjnych
- Obniżenie czasu przestoju stacji roboczych poprzez automatyzację zadań serwisowych
- Automatyzacja i faktyczna realizacja procedur dla instalacji oprogramowania
4. Altiris® IT Management Suite™
Kompleksowym produktem firmy Symantec wspomagającym zarządzanie infrastrukturą informatyczną jest pakiet Altiris® IT Management Suite™. Pakiet ten zbudowany jest na Symantec Management Platform i obejmuje następujące elementy:
- Altiris™ Client Management Suite from Symantec
- Altiris™ Server Management Suite from Symantec
- Altiris™ Asset Management Solution from Symantec
- Symantec™ ServiceDesk
- Symantec™ Workflow
- Symantec™ Wise Package Studio Suite
Dzięki rozszerzonym mechanizmom automatycznego zarządzania oraz ujednoliconej infrastrukturze rozwiązania Symantec pozwalają na integrację z innymi rozwiązaniami Symantec, jak również z dowolnym systemem używanym w firmie np. systemy ERP, obiegu dokumentów itp.
Microsoft
Microsoft SQL Server 2012 to platforma informacyjna dostosowana do przetwarzania w chmurze, która dostarcza organizacjom przełomowe rozwiązanie do pozyskiwania informacji i analiz biznesowych na poziomie całej organizacji. Umożliwia szybkie tworzenie rozwiązań i udostępnianie danych lokalnie oraz w chmurze, zapewniając ufność na poziomie zadań o kluczowym znaczeniu.
Najważniejsze funkcje:
- Wysoka dostępność dzięki usłudze Always On
- Wysoka wydajność kwerend dzięki indeksowi ColumnStore
- Szybkie wykrywanie i analiza danych za pomocą narzędzi Power View i PowerPivot
- Wiarygodne, spójne dane przy pomocy modelu BI Semantic Model i usługi Data Quality Services
- Skalowalność na żądanie – od urządzeń, poprzez centra danych, po chmurę
- Aplikacje raz stworzone mogą funkcjonować w każdym miejscu za pomocą narzędzi SQL Server Data Tools
Microsoft SQL Server to kompleksowe rozwiązanie łączące funkcje serwera bazodanowego i platformy informacyjnej, oferujące kompletny zestaw technologii i narzędzi klasy korporacyjnej, które pomagają w wydobyciu największej wartości z informacji przy najniższym całkowitym koszcie eksploatacji. Ciesz się wysokim poziomem wydajności, dostępności i bezpieczeństwa; używaj bardziej produktywnych narzędzi do zarządzania i programowania; udostępniaj wnikliwe analizy za pomocą samoobsługowej inteligentnej analityki biznesowej (BI).
Microsoft SQL Server to kompletna i zintegorwana platforma łącząca najważniejsze funkcje, pozwalająca wydobyć więcej wartości z istniejących umiejętność i aktywów IT, zwiększyć wydajność i sprawność działów IT oraz umożliwić szybkie tworzenie elastycznych i innowacyjnych aplikacji.
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać SQL Server:
- SQL Server 2012 dostarcza zwrot z inwestycji na poziomie 189% przy okresie spłaty wynoszącym jeden rok.
- Administratorzy baz danych firmy Microsoft obsługują więcej baz danych o kluczowym znaczeniu w porównaniu z administratorami konkurencyjnych baz danych.
- SQL Server zapewnia czas dostępości rzędu „sześciu dziewiątek” (99.9999%).
- SQL Server jest najbezpieczniejszą wśród wszystkich głównych platform bazodanowych.
- SQL Server to bezsporny lider według testów wydajności TPC-E.
- SQL Server, w porównaniu z konkurencją, zapewnia oszczędności do 460% w kategorii rocznych kosztów administrowania jedną bazą danych.
- Firma Microsoft w roku 2010 wyprzedziła rynek oprogramowania analityki biznesowej ze wzrostem przychodów na poziome 23.6%.
- SQL Server wyprzedza IBM D2 i zajmuje drugie miejsce w roku 2009 w kategorii przychodów z RDBMS.
- Program PowerPivot został wybrany jedną z najlepszych technologii roku 2010 w rankingu eWeek Top 10.
- SQL Server redukuje czasy przestojów do ponad 20% poprzez migrację środowiska SAP ERP do SQL Server.
ORACLE
Dzięki Oracle Database klienci mogą zmniejszyć koszty obsługi informatycznej przy jednoczesnej poprawie jej jakości, przez umożliwienie konsolidacji w chmurach baz danych i zastosowanie zoptymalizowanych systemów, takich jak Oracle Exadata i Oracle Database Appliance. Stwierdzono, że zarządzanie za pomocą oprogramowania Oracle Database 12c wszystkimi typami obciążeń baz danych, w tym aplikacjami dla przedsiębiorstw, hurtowniami danych i analizami dużych zbiorów danych, jest doskonale dopasowane, szybkie, niezawodne, bezpieczne i łatwe.
Oracle Database 12c wprowadza nową architekturę wielodostępu, która ułatwia wdrażanie i zarządzanie chmurami baz danych. Innowacje, takie jak Oracle Multitenant (do szybkiej konsolidacji wielu baz danych) i funkcja automatycznej optymalizacji danych z mapą ciepła (do kompresji i tworzenia warstw danych przy wysokiej gęstości), pozwalają zmaksymalizować efektywność i elastyczność zasobów. Te unikatowe rozwiązania w połączeniu ze znaczącymi udoskonaleniami w zakresie dostępności, bezpieczeństwa i obsługi dużych zbiorów danych sprawiają, że Oracle Database 12c to idealna platforma do prywatnych i publicznych wdrożeń chmury.
- Oracle Database 12c Enterprise Edition zapewnia znacznie większe korzyści dla klientów związane z wdrożeniem prywatnych rozwiązań chmurowych bazy danych, a także dla dostawców SaaS, którzy potrzebują doskonałej bazy danych Oracle Database w bezpiecznym pojedynczym modelu wielodostępowym
- Oracle Database 12c zapewnia wszechstronne funkcje do zarządzania przetwarzaniem kluczowych transakcji, dużą ilością danych oraz przepływami pracy w hurtowni danych
- Klienci mogą wybierać spośród szerokiej oferty opcji Oracle Database Enterprise Edition, które zapewniają klientom biznesowym wydajność, bezpieczeństwo, duże ilości danych, obsługę chmurową i dostępność zgodnie z oczekiwaniami dla tego poziomu usług
Korzyści z zastosowania baz danych Oracle:
- Nowa wielodostępna architektura zapewnia wyższy poziom konsolidacji w chmurze bez potrzeby wprowadzania zmian w istniejących aplikacjach
- Funkcje automatycznej optymalizacji danych zapewniają efektywne zarządzanie większą ilością danych, przy niższych kosztach przechowywania i udoskonalonej wydajności bazy danych
- Głębokie bezpieczeństwo bazy danych zmienia się odpowiednio do zagrożeń i rygorystycznych regulacji dotyczących bezpieczeństwa danych
- Maksymalna dostępność oraz ochrona przed awarią serwera, witryny i błędem ludzkim, ograniczony czas planowanych przestojów oraz ciągłość działania aplikacji
- Skalowalne odkrywanie kolejności zdarzeń biznesowych z udoskonalonymi możliwościami analizy baz danych dla dużej ilości danych
- Uproszczona integracja z Oracle Enterprise Manager Cloud Control 12c ułatwia administratorom zarządzanie całym cyklem życia bazy danych
Szkolenia techniczne
- Lokalizacja: zdalnie lub na miejscu u użytkownika
- Czas: 3 dni po 8 godzin, łącznie 24 godziny
- Cena: od 6500 zł netto za osobę
Przykładowa tematyka szkoleń z implementacji i konfiguracji:
- Wirtualizacja Microsoft Hyper-V oraz VMware ESXi
- Tworzenie i odtwarzanie środowiska zwirtualizowanego
- Migracja serwerów wirtualnych
- Klastry środowisk wirtualnych, w tym klastry HA
- Blansery obciążenia/wydajności serwerów wirtualnych
- Środowisko VDI w oparciu o VMware Horizon
- Backup środowiska wirtualnego za pomocą aplikacji Veeam Backup & Replication
- Kontrolery domeny Microsoft Active Directory
- Środowisko vLAN na przełącznikach Dell, Cisco, HPE
- Środowisko sieci SAN , macierze, serwery, przełączniki FC
- Konfiguracja przełączników Fibre Channel
- Serwer poczty elektronicznej Microsoft Exchange
- Urządzenia zabezpieczenia poczty elektronicznej Barracuda Email Gateway
- Urządzenia zabezpieczenia sieci UTM Fortinet Fortigate
Szkolenia z cyberbezpieczeństwa
- Lokalizacja: zdalnie lub na miejscu u użytkownika
- Czas: 3 godziny
- Cena: od 6500 zł netto
Przykładowa tematyka szkolenia:
- „Atak na człowieka” Socjotechnika: (obecnie wykorzystywane techniki manipulacji)
- Ataki socjotechniczne (techniki manipulacji wykorzystywane przez cyberprzestępców)
- Sposoby - pod jakimi pretekstami wyłudza się dokumenty?
- Wykrywanie - jak rozpoznać, że jest się celem ataku socjotechnicznego?
- Reakcja - jak prawidłowo reagować na ataki socjotechniczne?
- Jak i skąd atakujący zbierają dane na twój temat?
- Miejsca, w których zostawiamy swoje dane świadomie i nieświadomie
- Podniesienie świadomości w zakresie udostępniania informacji w Sieci
- Dobre praktyki związane z cyberbezpieczeństwem: Polityka haseł – jakie hasło jest bezpieczne, jak nimi zarządzać?
- Problem aktualnego oprogramowania i kopii zapasowych
- Bezpieczna praca z pakietem biurowym (Microsoft Office, Open Office)
- Bezpieczna praca z programem pocztowym (Outlook, Lotus, Thunderbird, GMail)
- Bezpieczna praca z przeglądarką internetową
- Ryzyka związane ze skanowaniem/fotografowaniem dokumentów
- Aspekty prawne:
- Odpowiedzialność pracownika przed pracodawcą za ujawnienie informacji
- Nieautoryzowane użycie systemów komputerowych
- Rażące zaniedbania związane z wykorzystywaniem sprzętu komputerowego
- Atak na komputery (demonstracje wraz z objaśnieniem metod ochrony):
- Przegląd aktualnych ataków komputerowych wykorzystywanych przez przestępców
- Ataki przez pocztę e-mail (fałszywe e-maile) ▪ Ataki przez strony WWW (jak nie dać się zainfekować)
- Ataki przez komunikatory
- Ataki przez telefon (fałszywe SMS-y, przekierowania rozmów, itp.)
- Ataki APT, phishing, smishing, spear-pshishing, pharming, spoofing, spam, spim, scam
- Praca zdalna:
- Bezpieczne korzystanie z urządzeń mobilnych w podróży (telefony, tablety, laptopy)
- Bezpieczeństwo Twojego otoczenia
- Zdalna komunikacja z klientami i współpracownikami
- Bezpieczeństwo telepracy na prywatnym komputerze
- Bezpieczny zdalny dostęp do firmowych zasobów (VPN)